A kosár üres

Csúszásgátló 3mm

Cikkszám
LK0332
Ár
Jelentkezz be
A (mm)
B (mm)
C (mm)
150
800
3

  • 3mm vastag, gumigranulátumból készült csúszásgátló lap

  • igény szerint kisebb méretre darabolható

  • megfelel a következő előírásokban, ajánlásokban foglalt követelményeknek: VDI 2700, EN ISO 1798 és DIN 4102 T1: 1998-05

Anyag
gumi
Súly
0,38 kg
 
Készlet
Lajosmizse
Rendelhető
Szigetszentmiklós
Rendelhető
-
+
  Kiszállítás magyarországi címre
A beérkezést követően a termék telephelyeinken átvehető vagy futárszolgálattal az ország bármely pontjára eljuttatjuk!

Csúszásgátló szőnyeg használatának előnyei

A gumigranulátumból készült szőnyeg növeli a tapadást a rakomány és a rakfelület között, ezáltal kevesebb spaniferre van szükség az áru rögzítéséhez. Az EN 12195-1 rendeletben foglaltak alapján gumiszőnyeg alkalmazása esetén μ=0.6 súrlódási tényezővel kell számolni. A gyakorlatban ez az érték magasabb, 0.8 vagy akár még több is lehet. A pontos értéket ugyanakkor nehéz meghatározni, mivel rengeteg tényezőtől függ (páratartalom, hőmérséklet, rakfelület szennyezettsége stb...). A gumigranulátumból készült szőnyegek előnye továbbá, hogy alacsony árfekvésük ellenére tartósak, hosszú ideig használhatók maradnak.


Példa

Egy nyerges pótkocsin 4 db, egyenként 4 tonnás, hengeres alakú fém alkatrészt kell rögzítenünk. Az alkatrészek fa bakokon állnak, a pótkocsink csúszásmentes rétegelt falemez padlózattal rendelkezik. Erősített spanifereink vannak STF=500 daN értékkel, és a rögzítés során a szalag 60°-os szöget zár be a rakfelülettel. Mennyi spaniferre van szükségünk a rögzítéshez alapesetben, és mennyire csúszásgátló szőnyeg alkalmazása esetén?

A képlet, amivel számolnunk kell

spaniferek száma = FZ × (c - μ)
STF × 2 × μ × sinα

A változók jelentése

rögzítési változók
1. ábra - FZ: rakomány súlya; α: a rakfelület és a spanifer által bezárt szög
gyorsulási együtthatók 3,5t-nál nagyobb össztömegű teherjárművek esetén
2. ábra - Négy irányban meghatározott gyorsulási együtthatók (c) 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherjárművek esetén.

Súrlódási tényező (μ): A rakomány elmozdulása során a rakomány alja és a raktér padlózata között súrlódási erőhatás lép fel, mely a rakományra ható erőt csökkenti. Minél nagyobb a tapadás a teher és a padló között, annál nehezebben fog elmozdulni. Értéke csúszásmentesített fa rétegelt lemez és vágott fa között 0.3, míg gumiszőnyeg esetén 0.6.

STF: Az a feszítő erő, ami a gurtniban keletkezik, miután az előírt módon meghúztuk és elengedtük a racsnit. Minél hosszabb a racsni, ugyanakkora kézi erő hatására annál nagyobb erő ébred a gurtniban.


Számolás csúszásgátló szőnyeg nélkül

spaniferek száma = 16000daN × (0.8 - 0.3) = 31
500daN × 2 × 0.3 × sin60°

Mivel 4 egyforma alkatrészünk van, ezért összesen - csúszásgátló nélkül - 32 db erősített spaniferre lesz szükségünk.


Számolás csúszásgátló szőnyeggel

spaniferek száma = 16000daN × (0.8 - 0.6) = 7
500daN × 2 × 0.6 × sin60°

Tehát csúszásgátló szőnyeg használatával mindössze 8 db erősített spaniferrel meg tudjuk oldani a rögzítést (alkatrészenként 2 db-bal).


Amikor cserélni kell

Az elhasználódás látható jelei esetén a csúszásgátló szőnyeg már nem biztos, hogy el tudja látni feladatát. Ezért az alábbi jelek bármelyikének jelentkezése esetén cserélni kell a szőnyeget:

  • tartós deformáció vagy összenyomódás

  • szakadás

  • felület kopása, morzsolódása

  • kiszakadt, hiányzó részek

  • megduzzadt felületrészek

  • rugalmasság elveszítése

  • felületi szennyeződés, amely csökkenti a hatékonyságot

© 1994-2024 - L.V.Technik Kft.
none