A kosár üres

Rögzítő fül 76x90

Cikkszám
1501051
Ár
Jelentkezz be
LC (terhelhetőség)
α (elforgatási szög)
β (dőlésszög)
D1 (mm)
370daN
180°
90°
35

  • ISO 27956 előírásainak megfelel

Anyag
horganyzott acél
Súly
0,18 kg
 
Készlet
Lajosmizse
raktáron
Szigetszentmiklós
raktáron
-
+
  Kiszállítás magyarországi címre
Ha most megrendeled, akkor hétfőn nálad lehet, vagy telehelyeinken azonnal átveheted!

Szabályok, előírások

Közúti járművekben - típustól függően - különböző szabványok, előírások rendelkeznek a használható rögzítőpontokról. A beépített rögzítőpontok teherbírására vonatkozó szabályokat az alábbi táblázat tartalmazza.

járműtípus, szabályzat össztömeg (t) min. rögzítőpont teherbírás (LC) kiegészítés
személyautó
ISO 27955
- 350 daN  
zárt furgon
ISO 27956
2.5 tonnáig 300 daN - 400daN Fp/2 képlet alapján*
2.5 - 5 tonna között 350 daN - 500 daN Fp/3 képlet alapján*
5 - 7.5 tonna között 350 daN - 800 daN Fp/4 képlet alapján*
platós teherjármű, utánfutó
DIN 75410-1
3.5 tonnáig 400 daN  
platós teherjármű, pótkocsi
EN 12640
3.5 - 7.5 tonna között 800 daN  
7.5 - 12 tonna között 1000 daN  
12 tonna felett 2000 daN  
3.5 tonna felett 1000 daN raktér első falába épített rögzítőpont
*: Fp a jármű hasznos teherbírása daN-ban megadva; a beépíthető rögzítőpontok minimális teherbírását a feltüntetett képlet határozza meg
1. táblázat - A beépített rögzítőpontokra előírt minimális teherbírás különböző méretű teherjárművek esetén.

Ezen felül figyelembe kell venni a lekötéshez használt rakományrögzítő eszköz teherbírását (spanifer, lánc stb...), és ha szükséges, akkor az alábbi táblázat szerint megemelt teherbírású rögzítőpontokat kell beépíteni.

rögzítő eszköz rögzítőpont teherbírása
spanifer LC 2000 daN értékkel 2000 daN
spanifer LC 2500 daN értékkel 2500 daN
8mm vastag rögzítő lánc 3000 daN
10mm vastag rögzítő lánc 5000 daN
2. táblázat - Rögzítőpontokra előírt minimális teherbírás különböző rögzítő eszközök esetén (a teljesség igénye nélkül).

A teherbírás mellett méretbeli megkötéseket is figyelembe kell venni, mivel csak így garantálható, hogy a spaniferekre szerelt horog beakasztható a rögzítőgyűrűbe.

rögzítőfülek méretei az ISO 27956 szerint
1. ábra - Beírt körök különböző alakú rögzítőfülek esetén.
d1 (mm) össztömeg (t)
40 vagy 25x40mm EN 12640, DIN 75410-1
35 5 - 7.5 tonna között
ISO 27956
25 2.5 - 5 tonna között
ISO 27956
20 2.5 tonnáig
ISO 27956
3. táblázat - A rögzítőfülbe beírt kör legkisebb megengedett átmérője különböző tehergépjárművek esetén.

Rögzítőpontok elhelyezése furgonok esetén (ISO 27956)

Rögzítőpontok elhelyezésére vonatkozó megkötések (ISO 27956).
2. ábra - A rögzítőpontok elhelyezésére vonatkozó megkötések (ISO 27956).

  • A rögzítőpontokat a rakfelületre és/vagy az oldalfalakra kell elhelyezni, nem magasabban, mint 150mm.

  • Az oldalaktól való távolság a lehető legkisebb legyen, de semmi esetre sem haladhatja meg a 150mm-t.

  • A rögzítőpontokat párban kell elhelyezni, egyenlően elosztva.

  • A rakfelület első és hátsó részétől legfeljebb 250mm távolságra rögzítőpontot kell elhelyezni.

  • Legfeljebb 1300mm hosszú rakfelülettel rendelkező jármű esetén legalább 4 db rögzítőpont használata szükséges (oldalanként 2 db).

  • Legalább X darab rögzítőpont beépítése szükséges, ahol X-et az alábbi képlet alapján kapjuk. L a raktér hossza mm-ben.

X = 1 + L - (2 × 250mm)
800mm

  • Az egy oldalon elhelyezkedő szomszédos rögzítőpontok közötti távolság optimális esetben nem lehet nagyobb 700mm-nél. Speciális esetben (pl. kerékjárati dobok) max. 1200mm megengedett.


Rögzítőpontok elhelyezése (EN 12640, DIN 75410-1)

Rögzítőpontok elhelyezésére vonatkozó megkötések (EN 12640, DIN 75410-1).
3. ábra - A rögzítőpontok elhelyezésére vonatkozó megkötések (EN 12640, DIN 75410-1).

  • Legfeljebb 2200mm hosszú rakfelülettel rendelkező jármű esetén legalább 4 db rögzítőpont használata szükséges (oldalanként 2 db).

  • 2200mm-nél hosszabb rakfelületű jármű esetén legalább 6 db rögzítőpont használata szükséges (oldalanként 3 db).

  • Legalább X darab rögzítőpont beépítése szükséges, ahol X-et az alábbi képlet alapján kapjuk. P a legnagyobb hasznos terhelés daN-ban, LC pedig a rögzítőpont terhelhetősége szintén daN-ban.

X = 1,5 × P
LC

  • Az egy oldalon elhelyezkedő szomszédos rögzítőpontok közötti távolság nem lehet nagyobb 1200mm-nél. 3,5 tonna teherbírás felett kivételt képez a jármű hátsó tengelyei fölötti rész, ahol maximum 1500mm távolság még megengedett.

  • A rakfelület első és hátsó részétől legfeljebb 500mm távolságra rögzítőpontot kell elhelyezni.

  • Az oldalaktól való távolság a lehető legkisebb legyen, de semmi esetre sem haladhatja meg a 250mm-t.


3,5 tonna teherbírás felett a raktér első falát is legalább 2 rögzítőponttal kell ellátni az alábbi szabályok figyelembevételével.

  • A rögzítőpontokat a jármű középvonalára szimmetrikusan kell elhelyezni.

  • A rakfelülettől mért magasságuk 800-1200mm közé essen.

  • Az oldalaktól való távolság a lehető legkisebb legyen, de semmi esetre sem haladhatja meg a 250mm-t.


Dőlésszög (β) és elforgatási szög (α)

A rögzítőpontnak az elhelyezkedésétől függően különböző irányban ugyanolyan terhelhetőséget kell biztosítania. A dőlésszög és az elforgatási szög előírás szerinti értékeit az alábbi ábrák tartalmazzák.

rögzítőpont dőlési és elforgatási szögei maximum 50mm oldaltávolság esetén
4. ábra - Rögzítőpont dőlési és elforgatási szögei maximum 50mm oldaltávolság esetén (EN 12640, DIN 75410-1).
rögzítőpont dőlési és elforgatási szögei 50mm oldaltávolság felett
5. ábra - Rögzítőpont dőlési és elforgatási szögei 50-250mm közötti oldaltávolság esetén (EN 12640, DIN 75410-1).

Teherbírás és tesztelés

A teherbírást próbaterheléssel és az azt követő tanúsítvány kiállításával igazolják. Az EN 12640 és az ISO 27956 alapján a rögzítő pontot a megengedhető húzóerő (LC) 125%-ával terhelik legalább 3 percig. A teszt sikeresnek bizonyul, ha ezt követően a rögzítő pont semmilyen deformáció vagy sérülés jelét nem mutatja.


rögzítőfül tesztelése
6. ábra - A 45097110 cikkszámú rögzítőpont sikeres tesztelése 3125kg terheléssel az EN 12640 és az ISO 27956 előírásai szerint.

© 1994-2024 - L.V.Technik Kft.
none